Kjenner du markedet du vil inn i?

15. september 2016

.stine

Idéen er klar, og du har tatt beslutningen om å satse og starte eget selskap. Du har masse pågangsmot og kan ikke vente med å sette i gang. Du går til innkjøp av nødvendig utstyr, starter med produksjon og lager mange testversjoner før du blir fornøyd. Innsatsen er upåklagelig og du er strålende fornøyd når du skal fortelle og vise fram din idé. Ofte er dette en tidkrevende prosess som du bruker all din fritid på. Det er først nå at du som gründer søker hjelp. Du innser at du trenger hjelp til å nå ut til markedet du ønsker å operere i.

FØR du setter i gang med alt dette, helst allerede når du kommer på idéen vil vi gjerne snakke med deg. For det er viktig å gjøre noen avklaringer og å spisse idéen din. Etter dette må du innhente all verdens med kunnskap i det markedet du vil operere i. Bruk nettverket ditt!  Jo mer opplyst du er i ditt marked, jo bedre kan du tilfredsstille et behov som kundene kanskje ikke visste at de hadde. Du må oppsøke mennesker som allerede er i markedet. Løser ditt produkt eller din tjeneste et problem sett fra et kundeperspektiv?

Det fine med en slik prosess et at du som gründer allerede i tidlig fase får en forståelse av om din idé er noe kunden er villig til å betale for. Først etter en grundig markedsavklaring, kan du gå i gang med salg av testproduktet.

Hjelper deg gjerne i gang. Jo tidligere vi danner et samarbeid, jo bedre.
Vi sees!

Vi hjelper deg gjerne med å utvikle din bedrift. Ta kontakt for en uforpliktende prat.

Stine-Aileen Strand

Stine-Aileen Strand

Prosjektleder
[/wpbb-if]